Tüketicinin yüzde 60’ı yalnız indirimli ürün almayı planlıyor

EY Araştırması: Tüketiciler Yıl Sonu Alışverişlerine Nasıl Hazırlanıyor?

Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri sunan EY, tüketicilerin yıl sonu alışverişine yaklaşımındaki değişimleri inceledi. 2024 Tatil Alışverişi Araştırması’na göre, geleneksel indirim sezonları tüketiciler arasında heyecan uyandırıyor. Ancak tüketicilerin büyük kısmı indirimlerin gerçek değerini sorguluyor.

  • Yüzde 69, geleneksel indirim kampanyalarından keyif alıyor.
  • Yüzde 64, indirimlerin gerçek değerini sorguluyor.
  • Yüzde 58, istedikleri ürünlerin promosyonun parçası olmamasından şikayetçi.

Tüketiciler, yıl sonu alışverişlerinde ödeme konusunda endişeli olurken, harcamalarını finansal kaygılar nedeniyle kredi kartı veya kredi ile yapma eğilimindeler. İndirimlerin daha cazip hale geleceğini düşünen tüketiciler, alışverişlerini genellikle sezon sonuna kadar erteleyerek en iyi fırsatı kolluyorlar. Ayrıca, yıl sonu indirimlerinin artacağına inanan tüketiciler, perakendecilerin stok eritme ihtiyacını da göz önünde bulunduruyorlar.

EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal, tüketicilerin daha bilinçli ve sorgulayıcı hale geldiğini belirtirken, genç neslin sürdürülebilir ve teknoloji odaklı alışveriş tercihlerine dikkat çekti. Tüketicilerin talepleri doğrultusunda perakendecilerin inovasyon ve güven odaklı stratejiler geliştirmesi gerektiğini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir